Informasjon, Vekstra

Vekstra med blogg og facebookside

Vekstra har i disse dager inngått et samarbeid med medianova.no for å styrke internkommunikasjonen. Hovedfokus er de sosiale mediene med blogg og facebook. Det er Geir Fjeld og Gry Dørnberg Olsen i Elverumsbedriften medianova.no som skal bistå Vekstra med den nye, bloggbaserte intranettløsningen, samt redaksjonell innholdsproduksjon for både nett og papir. Alt fra nyhetsnotiser på intranett, kundebrev – til dybdeintervjuer og pressemeldinger for media. – Slik sett får vi en ekstern “medie-og kommunikasjonsavdeling”, sier Endre Jørgensen, Daglig leder i Vekstra. Han er overbevist om at det er et godt strategisk grep å kjøpe disse tjenestene fra en ekstern leverandør. – Da vil informasjon og kundebrev bli produsert når de skal produseres – ikke når man har tid til å produsere dem. Geir Fjeld i medianova.no mener at god informasjon og kommunikasjon er “limet” i en organisasjon. – Det bidrar også til en bedre kundedialog. Dessuten er det viktig for Vekstra å følge med i tiden, gjøre seg synlig i nye nettbaserte medier og publisere informasjon på plattformer som flere og flere mennesker blir vant til å bruke. I 2012 bør det være en selvfølge at det er internett som er hovedkanalen for informasjonsdeling. I tillegg til blogg basert på WordPress er Vekstra også oppe med offentlig facebookside. – Vi kjører to blogger, en for internt bruk, som et intranett – og en som er åpen for publikum. Vi ønsker å bruke bloggverktøyet for å få ut informasjon til eksisterende og potensielle kunder, sier Jørgensen. – I en slik prosess er det viktig å begynne i den rette enden og opptre som en profesjonell aktør. Det er mange ting å ta hensyn til, mye å lære. Jeg mener medianova.no kan bidra til at Vekstra gjør en god figur, og blir et eksempel til etterfølgelse, sier Gry Dørnberg Olsen. – Som beliggenhet er beste salgsargument i eiendomsbransjen, er synlighet det aller viktigste for kompetente aktører på nett. Dette skal vi sammen sørge for – på best mulig måte. Litt om medianova.no: Geir Fjeld er daglig leder og har årelang erfaring fra medie- og kommunikasjonsbransjen. Han er utdannet fra grafisk bransje og har god erfaring med både produksjon, salg og ledelse, blant annet som daglig leder for reklamebyrået Magiske Øyeblikk AS og som informasjonssjef og webredaktør i Daldata AS. Gry Dørnberg Olsen er kommunikasjonsrådgiver i medianova.no. Hun har en mastergrad i pedagogikk med fokus på kommunikasjon og dialog, og har arbeidet som coach og kursholder, redaktør og journalist i en årrekke. Gry har de siste årene hatt oppdrag fra/vært ansatt hos KI Kompetanse, Hamar Arbeiderblad, Østlendingen og Magiske Øyeblikk.