Som nytilsatt markedskoordinator i Regnskapsførerkjeden Vekstra AS ser Morten Bjerke en unik mulighet til å skape en merkevare som er både innovativ og utradisjonell, men likevel solid og kundevennlig.
Regnskapsførerne Vekstra ble etablert som regnskapskjede i 2003, og består i dag av over 30 regnskapskontorer spredt omkring i landet. Dette betyr kunder innen mange bransjer og av ulik størrelse. Kjeden tilbyr et bredt spekter av tjenester og løsninger tilpasset både landbruk og små og mellomstore bedrifter. Til nå har administrerende direktør Endre Jørgensen tatt hånd om alle administrative og markedsrettede aktiviteter, i samarbeid med fagansvarlig. Men med så god vekst i kjeden, var utvidelse av den administrative staben uunngåelig.
– Jeg er fornøyd med at vi endelig har fått på plass både en fast ansatt fagansvarlig og nå en markedskoordinator. Det betyr at kjeden kan utvikle seg videre og at alle viktige oppgaver blir ivaretatt på en god måte, sier han. – Vi er klare for fremtiden!
Vil investere i medarbeidere
Morten Bjerke har jobbet mange år med intern og ekstern merkevarebygging for både nasjonale og internasjonale aktører. Han er opptatt av å tenke innovasjon og utvikling: – Vårt viktigste produkt er våre flinke medarbeidere, sier han. – Med endrede regler og rammebetingelser for vår bransje, samt ny teknologi er det avgjørende for kjeden at alle våre medarbeidere spiller på lag, er oppdaterte og kan levere det fremtidens kunde ønsker seg.
«Vårt viktigste produkt er flinke medarbeidere»
Vil være et skritt foran
Han tror at fremtidens regnskapsførere og medarbeidere må tørre å være med på utviklingen og tenke nytt.
– Mange konkurrenter driver relativt tradisjonelt. Vi må tenke nytt, stå på og ha ambisjoner om å være best! Vi kan like det eller ikke – mye har endret seg og flere endringer er på trappene. Da er det bare en ting å gjøre, nemlig løpe i forveien, smiler Morten. – Vi er klare for det!